2020/01/01

Fakó rétihéja portré



Fakó rétihéja (Circus macrourus). Gouache, 50x60 mm. 


Téli közeledtével mindig felmerül a gondolat bennem, hogy jó lenne elvonulni a természetbe például havas hegyhátak közé. Ahol napokig csak túrázni és festegetni kéne. Hát idén legalább esett egy kis hó december elején és fél napot sikerült is túráznunk a szemerkélő esőben. Tehát nem mondhatom, hogy semmi sem valósult meg a dologból. Festegetésre is sikerült időt szakítanom az ünnepek előtt-alatt. Természetesen emiatt kénytelen voltam lemondani arról, hogy bevásárlóközpontokat és más boltokat rohanjak végig, elektrotechnikai és egyéb újdonságok után kutatva. Helyette maradt a forró tea és a szép téli napfény látványa az ablakon kívül. Tehát csend, nyugalom. Egy fecni maradékpapíron kipróbáltam a gouache festéket. Én az akvarellt kedveltem, de az nagyon nehéz és alig javítható technika. Évekkel ezelőtt azonban Kókay Szabi, az ország legjobb madárfestője javasolta ezt a technikát. Felütöttem hát a Magyarország ragadozó madarai című könyvünket, aminek megalkotásán barátaimmal közösen dolgozhattam még 2014 körül. A fakó rétihéja tekintete megtetszett a fotón, így ezt választottam a gouache tesztre. Mikor kész lett rájöttem, hogy az akvarell ugyan a kedvencem, de ez a gouache anyag sajnos sokkal hatékonyabbnak bizonyul.
-->

Nincsenek megjegyzések: