2019/10/03

Molyhos tölgy
(Quercus pubescens)

Sziklás hegyoldalon egymagában állva találtam rá. Egy nagyon ritkán használt ösvény mellett roskadozik saját korának súlya alatt. Törzsét évtizedek óta csavarja, töri a téli jeges és a nyári viharos szél. Alig 7-8 méter magas és lombja is ritka de valószínűleg komoly kort megérhetett itt a sovány talajon, déli tűző kopár oldalban. Tövénél pannon gyíkot (Ablepharus kitaibelii) láttam avar közé osonni egyszer. Ceruza vázlatot készítettem gyorsan mikor kifújtam magam felfelé menet. Aztán másik alkalommal meg tollrajzot otthon, s később digitálisan színeztem át. Így lett valami telihold-szerű hangulata a képnek.



Digitálisan átdolgozott kép
 
Karsztbokorerdőben készített vázlat a molyhos tölgyről


Egy feketefenyőről (Pinus nigra) készítettem vázlatot miközben egy kígyászölyvet (Circaetus gallicus) vártam a Kiskunságban

Nincsenek megjegyzések: